"Sulechowska koperta życia" – program, którego celem jest wspomaganie jednostek ratownictwa medycznego poprzez umożliwienie szybkiego podjęcia czynności medycznych w stosunku do osób potrzebujących, z utrudnionym lub ograniczonym kontaktem osobistym.
SZANOWNI MIESZKANCY GMINY SULECHÓW
Rozpoczynamy Program „Sulechowska koperta życia”, którego celem jest wspomaganie jednostek ratownictwa medycznego poprzez umożliwienie szybkiego podjęcia czynności medycznych w stosunku do osób potrzebujących, z utrudnionym lub ograniczonym kontaktem osobistym. Niekiedy osoby chore lub starsze nie pamiętają jakie biorą lekarstwa i na co chorują. „Sulechowska koperta życia” ułatwi ratownikom podjęcie czynności w oparciu o informacje w niej zawarte.
Karta informacyjna może być wypełniona i podpisana przez osobę zainteresowaną lub lekarza, który w obu przypadkach potwierdza informację o stanie zdrowia pacjenta swoim podpisem i pieczątką. Tylko tak wypełniona karta będzie wiarygodnym źródłem informacji dla ratowników medycznych, lekarzy lub pracowników innych służb ratunkowych.
Koperta życia wraz z kartą informacyjną powinna być przechowywana w lodówce – miejscu łatwym do zlokalizowania. Lodówka powinna być oznakowana poprzez umieszczenie na jej drzwiach naklejki.
Karta informacyjna jest ważna do momentu zmiany sytuacji zdrowotnej. W takim przypadku uczestnik programu zobowiązany jest wymienić kartę na nową.
W sytuacjach kryzysowych, gdy kontakt z pacjentem jest utrudniony i liczą się niekiedy ułamki sekund, informacje zawarte w „Sulechowskiej kopercie życia” mogą okazać się bezcenne. Wiek nie jest żadnym wyznacznikiem. Koperty mogą pobierać wszystkie osoby potrzebujące.
Mieszkańcy mogą odbierać koperty ‒ wydawane bezpłatnie – w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego Sulechów: pokój 002 lub w Wydziale Oświaty i Spraw Społecznych: pokój 207b.
Program „Sulechowska koperta życia” realizowany będzie poprzez przekazywanie mieszkańcom gminy tzw. kopert życia, zawierających: