Gmina Sulechów jest Partnerem Projektu PL0225 "Poprawa komunikacji społecznej w powiatach i gminach", który uzyskał dofinansowanie ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego. Liderem Projektu jest Fundacja Informatyki i Zarządzania z Łodzi.
Celem Projektu jest poprawa komunikacji społecznej oraz promowanie rozwoju na szczeblu lokalnym w powiatach i gminach.
Termin i obszar realizacji - Projekt jest realizowany na terenie całej Polski w okresie od 08.2008 do 07.2010 roku.
Dofinansowanie działań zapewnia bezpłatny dostęp do wiedzy i zajęć praktycznych dla uczestników szkoleń zgłoszonych przez jednostki samorządu terytorialnego, które mają status Partnera Projektu.
Tematyka szkoleń:
- elektroniczny obieg dokumentów oraz elektroniczna archiwizacja danych
- elektroniczne usługi i metody komunikacji z wykorzystaniem e-formularzy oraz e-podpisu
- udostępnianie informacji publicznej przez Internet oraz przy pomocy technik informatycznych
- tworzenie stron internetowych serwisów instytucji publicznych
- prawo związane z wdrażaniem e-usług publicznych
- bezpieczeństwo pracy w sieci wewnętrznej urzędu oraz w Internecie
- techniczne problemy obsługi e-usług opartych na dwustronnej komunikacji
- kursy z języka angielskiego i niemieckiego
Podstawowe formy zdobywania i przekazywania wiedzy:
- platforma kursów e-learning - umożliwia zdalne nauczanie oraz usystematyzowanie wiedzy przekazywanej podczas szkoleń
- seminaria - organizowane bezpośrednio u Partnera, wiedza przekazywana jest w postaci wykładów opisujących dany blok tematyczny
- warsztaty (zajęcia praktyczne - w sposób praktyczny przedstawiają wybrane zagadnienie związane z danym blokiem tematycznym
- konferencje szkoleniowe - charakter szkolenia łączącego wykład seminaryjny z warsztatem praktycznym