Dotacja celowa z budżetu państwa na realizację w 2022 r. w Szkole Podstawowej nr 3 im. Janusza Kusocińskiego w Sulechowie i Szkole Podstawowej w Bukowie Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020 – 2024 „Aktywna tablica” .
Beneficjentem projektu jest Gmina Sulechów. Wniosek o dofinansowanie złożono 24.05.2022 r. w Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wlkp. Umowę z Wojewodą Lubuskim podpisano 19.08.2022 r. Przewidywany termin realizacji zadania do końca 2022 r. Szacunkowy koszt zadania 87 500 zł, dotacja celowa 70 000 zł, wkład własny 17 750 zł.
Celem realizacji zadania jest zakup sprzętu, pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - uczniowie posiadający różnorodne zaburzenia rozwojowe, utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowy proces kształcenia.
W szkołach zakupiono:
- pomoce dydaktycznyczne lub narzędzia do terapii psychoneurologicznej dla uczniów z zaburzeniami uwagi i koncentracji (w tym: ADHD – Attention Deficit Hyperactivity Disorder, ADD – Attention Deficit Disorder), z niepełnosprawnością intelektualną oraz dla uczniów z zaburzeniami procesów uczenia się, w tym z dysleksją, dyskalkulią,
- pomoce dydaktycznyczne lub narzędzia do terapii procesów komunikacji, w tym zaburzeń przetwarzania słuchowego, dla uczniów z centralnymi zaburzeniami słuchu, słabosłyszących, z zaburzeniami koncentracji i uwagi, w tym z ADHD, ADD, autyzmem,
- pomoce dydaktycznyczne lub narzędzia do terapii dla uczniów posługujących się wspomagającymi i alternatywnymi metodami komunikacji (ACC – Augmentative and Alternative Communications), w szczególności uczniów z uszkodzeniami neurologicznymi, porażeniami,
- pomoce dydaktycznyczne lub narzędzia do terapii dla uczniów mających problemy w edukacji szkolnej - z zaburzeniami wymagającymi terapii logopedycznej lub psychologicznej,
- laptopy niezbędne do prawidłowego funkcjonowania pomocy dydaktycznych, narzędzi do terapii lub oprogramowania.