Dotacja celowa z budżetu państwa na realizację w 2021 r. w Szkole Podstawowej nr 1 im. gen. Józefa Bema w Sulechowie Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020 – 2024 „Aktywna tablica”
Beneficjentem projektu jest Gmina Sulechów. Wniosek o dofinansowanie złożono 6.09.2021 r. w Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wlkp. Umowę z Wojewodą Lubuskim podpisano 26.10.2021 r. Przewidywany termin realizacji zadania do końca 2021 r. Szacunkowy koszt zadania 43 750 zł, dotacja celowa 35 000 zł, wkład własny 8 750 zł.
Celem realizacji zadania jest zakup sprzętu, pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - uczniowie posiadający różnorodne zaburzenia rozwojowe, utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowy proces kształcenia.
W Szkole Podstawowej nr 1 im. gen. Józefa Bema w Sulechowie zakupiono:
- pomoce dydaktycznyczne lub narzędzia do terapii psychoneurologicznej dla uczniów z zaburzeniami uwagi i koncentracji (w tym: ADHD – Attention Deficit Hyperactivity Disorder, ADD – Attention Deficit Disorder), z niepełnosprawnością intelektualną oraz dla uczniów z zaburzeniami procesów uczenia się, w tym z dysleksją, dyskalkulią,
- pomoce dydaktycznyczne lub narzędzia do terapii procesów komunikacji, w tym zaburzeń przetwarzania słuchowego, dla uczniów z centralnymi zaburzeniami słuchu, słabosłyszących, z zaburzeniami koncentracji i uwagi, w tym z ADHD, ADD, autyzmem,
- pomoce dydaktycznyczne lub narzędzia do terapii dla uczniów posługujących się wspomagającymi i alternatywnymi metodami komunikacji (ACC – Augmentative and Alternative Communications), w szczególności uczniów z uszkodzeniami neurologicznymi, porażeniami,
- pomoce dydaktycznyczne lub narzędzia do terapii dla uczniów mających problemy w edukacji szkolnej - z zaburzeniami wymagającymi terapii logopedycznej lub psychologicznej,
- laptopy niezbędne do prawidłowego funkcjonowania pomocy dydaktycznych, narzędzi do terapii lub oprogramowania.