Zakup sfinansowany w 50% przy udziale WFOŚiGW w Zielonej Górze.
Koszt całkowity 785 448,48 zł, wnioskowana kwota dotacji 392 724,24 zł.
Termin rozpoczęcia zadania: 18.11.2016 r.
Termin wyboru wykonawcy: 06.12.2016 r.
Termin zakończenia zadania: 23.12.2016 r.
Umowę z WFOŚiGW w Zielonej Górze podpisano w dniu 27.12.2016 r.
Celem realizowanego zadania jest zakup pojazdu wraz z wyposażeniem umożliwiającym zwalczanie zagrożeń chemicznych, ekologicznych, katastrof drogowych i innych zdarzeń. Ponadto gmina Sulechów w znacznej części położona jest w dorzeczu Odry, a tym samym zagrożona jest powodziami i podtopieniami, stąd też w wyposażeniu samochodu bojowego znajdują się rękawy powodziowe, kombinezony do pracy w wodzie i motopompa wysokowydajna.
Samochód jest wyposażony w silnik EURO – 6 wysokoprężny o mocy min. 270 KM. Maksymalna wysokość pojazdu 3,3 m. Zabudowa nadwozia wykonana w całości z materiałów kompozytowych. Pojazd zapewni transport 6 ratowników w kabinie pojazdu. Oprócz tego jest wyposażony w układ wodno – pianowy ze zbiornikiem wodnym min. 2,5 m3 oraz autopompę dwuzakresową. Ponadto doposażony jest w średni zestaw do ratownictwa technicznego, wyciągarkę elektryczną o sile uciągu min. 8 ton z liną o długości min. 25 m. (zamontowaną z przodu pojazdu), agregat prądotwórczy o mocy min. 2,5 kVA do zasilania najaśnic masztu, kamerę monitorującą strefę z tyłu pojazdu w każdych warunkach atmosferycznych (monitor zamontowany w kabinie pojazdu), nawigację GPS.